Molim da me zapratite, ja sam novi bloger

Molim da se u ovom tekstu ne prepoznaju blogeri koji za sebe tvrde da "pišu blog isključivo sebe radi" i da ih "uopšte ne zanima šta drugi o tome misle". Ne bih se baš složila sa onima koji im kažu "lažeš, jer da je to istina pisao bi zaista samo za sebe ili bi zaključao blog za javnost i nikako se ne bi eksponirao", već mislim da je pre reč o samozavaravanju i nespremnosti da spoznaju i priznaju  istinu koja  pokazuje da nam je, ipak, svima koji imamo blogove dostupne bilo kome, stalo makar do toga da proverimo sebe i da vidimo koliko je ono što pišemo dobro po utiscima drugih.




Tema su, dakle, blogovanje uopšte i mesto blogera u njemu ne samo kao autora teksta, već i njegovog odnosa prema tim čitaocima: samim blogerama i svim povremenim ili stalnim čitaocima njegovog bloga, pa i onim potencijalnim.


Pojavila se ovih dana na jednoj od blog - platformi osoba iz galerije onih za koje je blogovanje put do dobijanja besplatnih uzoraka kozmetike (svaka čast onima koji su od toga napravili biznis, ni jednu jedinu reč  ne govorim na njihov račun)  i koje zaista ne biraju sredstva da dođu do pratilaca i čitalaca. Pa čak i po cenu sramote: na njene molbe u vidu komentara, napisane ispod blogova apsolutno drugačije tematike, na koji dakle i ne dolazi njihova publika (pratite me jer sam nova ovde) dobila je na nekoliko blogova vrlo jasne, manje ili više kritičke, primedbe, ali i savete "kako se to što želi, zapravo radi".

Nekako u isto vreme, kao pandan ovoj pojavi, gotovo kao grom pojavila se jedna mlada, obrazovana, vaspitana, jaaako dobro obaveštena i, što je najvažnije, blogerka koja jako dobro piše. Neću je imenovati ovoga puta, biće prilike za to u drugom kontekstu, a i više puta sam već hvalila i šerovala njene tekstove pa neće biti teško shvatiti o kome je reč. (A i ispalo bi da se samohvalim, budući da mi je uputila jako lepe reči :) ).
Uostalom, ne pojavljuju se tako kvalitetni blogeri baš tako često.

Iz njenog odgovora na moj prvi komentar ispod teksta na tom blogu shvatila sam da ovako eksplozivni uspeh (u smislu prihvatanja čitalačke publike), nije ostvaren tek onako, slučajno. Devojka se, pre nego što je otvorila blog, zaista odlično pripremila.
Redovno je pratila nekoliko blogova i tu je naučila i sve ONO OSTALO, što je uz dar za lepo pisanje koji je već imala, potrebno da bi blog odmah privukao pažnju. A pritom, nikoga nije vukla za rukav, nikoga nije smarala i umesto da o sebi stvori lošu sliku kod blogera pa i kod čitalaca, ona je isključivo kvalitetom svojih tekstova uspela da u startu osvoji visoku poziciju. 

Među blogerima, najpre - slobodna sam da tvrdim da si, kao bloger, završio pola posla u privlačenju čitalačke publike, ukoliko spontano, ali veoma zasluženo, dobiješ lajkove i, još bolje, komentare podrške i pohvale nekoliko blogera koji već imaju čitalačku publiku i važe za autoritete. 

Dokaz:

- koliko puta ste ispod nečijeg komentara pročitali odgovor autora teksta "hvala ti, pohvala od tebe zaista mnogo znači"

- koliko puta ste i sami pročitali nečiji tekst zato što ga je pohvalio bloger čije pisanje volite i čiji stav cenite

Dragi potencijalni i mladi (po stažu) blogeri, ako vam je stalo do čitanosti, niko taj deo vašeg posla ne može završiti umesto vas. A čitanost ćete postići ne povlačenjem za rukav  nedužnih blogera da zaprate vaše visočanstvo ni, uostalom, moljenjem bilo koga pa i najboljih prijatelja da to učine, već isključivo ponudom kvalitetnog sadržaja na svom blogu.

Dobro, može i objavljivanjem provokativnih sadržaja tipa razgolićenih fotografija i sleđenjem modela ponašanja žute štampe, ali to već i nije sadržaj koji će zadovoljiti apetite pravih blogera i čitalačke publike koja na blogovima traži sadržaj koji vredi.

U sledećem tekstu: Šta blogeri očekuju od blogera, a šta od čitalaca


Ilustracija je s Fejsbuka

12 коментара

  1. Lepo napisano.
    Naravno da svako voli da je čitan i komentarisan, naročito od strane onih, koji to rade iskreno.
    Lično, ne volim da zapraćujem na tu foru zapratila sam te, ajde i ti mene, naročito ako mi tema bloga nije bliska.
    A ježim se kad dobijem komentar na blogu sa linkom, ne zbog reklamiranja, već mi je jasno iz komentara da se osoba nije ni potrudila da tekst pročita, prosto čoveku povredi osećanja. :D
    Imam par divnih devojaka, koleginice blogerke, koji mi uvek ostave ne samo lepe, već i konstruktivne komentare, tako da zaista postoje oni od kojih mi pohvala znači. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slažem se sa svim što si rekla. Sve ovo izaziva kontraefekat.
      Ali da znaš... često neko nema vremena, volje, ideje...a ipak te čita i voli to što radiš. Bitno je biti iskren i pošten, prema sebi najpre...a drugi će to već prepoznati.

      Избриши
  2. Slažem se da to nije način promovisanja.Kada sam ja počela, tražila sam neki spisak blogova ili popis i slučajno naišla na vaš tekst na tu temu i ostavila komentar da mi je puno pomogao.Vi ste zvirnuli na moj blog i tako sam ja dobila svoj prvi blogerski komentar.Danas samo tri osobe koje me poznaju, ne računam blogere, znaju da pišem.To je bio moj izbor. Kome se dopadne naćiće me.Ne može sve sad i odma'.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mislim da se ti isuviše držiš po strani. Ne koristiš ni preporučljiva sredstva i metode da pokažeš svetu da postojiš.
      Inače, hvala ti na lepim rečima.

      Избриши
  3. S promocijom ili ne, svaki blog na kraju nađe publiku kakvu zaslužuje. Čitaoci jednostavno prepoznaju da li autor zaista nudi nešto originalno, autentično i vredno pažnje ili samo tekstove prepisane sa stranih sajtova i napisane samo da bi neko zadovoljio svoju sujetu nazivajući sebe blogerom. Ponekad je i ove druge poželjno pratiti, čisto da bismo videli kako neke stvari ne treba raditi, ali je žalosno to što kod nas čak i neki vrlo uspešni sajtovi spadaju u tu kategoriju...
    Naravno da svi želimo da budemo čitani (u suprotnom ne bismo ni pisali javno), ali meni lično mnogo više od bezlične online statistike znači kad dobijem komentar uživo od nekoga ko nema profil ni na jednoj društvenoj mreži a upućen je u ono što ja radim. Osim toga, koliko je meni poznato, do sada su moji tekstovi (koje pišem iz čistog entuzijazma, ali ne bez studioznog pristupa) više puta poslužili kao građa za srednjoškolske i studentske radove, pa čak i za jedan master rad! Za mene je to mnogo veći uspeh od broja pratilaca, lajkova i šerova, uz koji naravno ide i velika odgovornost, ali je svakako to nešto što se ne može postići povlačenjem drugih za rukav. "Ej, napisao sam dobar tekst, 'ajde ga citiraš u svom seminarskom?" Ne ide to tako...

    ОдговориИзбриши
  4. Ne znam ko je ta blogerka ali mnogo ti se zahvaljuje. ��

    ОдговориИзбриши

Volela bih da razmenimo mišljenja na ovu temu. Hvala.