PLETENJE ŠALA DOK TREPNEŠ

     Zima će i pre nego što je očekujemo, ma koliko nam se,  iz letnjih majica i laganih džemperića , činilo da je do nje još daleko. A zimsku garderobu možete i te kako da osvežite i obogatite jednim divnim šalom, uradjenim u domaćoj verziji. I nemojte sumnjičavo da odmahujete glavom, jer ćete iz redova koji slede, a pogotovo iz fotografija, videti da ovakav šal može da isplete i ona-j ko-ja za sebe kaže da ima dve leve ruke.



    Za ovaj spiralni šal potrebna je samo jedna kanjura - štringla  specijalne vunice ili šta god da je - u našem narodu je uvreženo da se sve od čega se nešto plete naziva vunicom. I da, potrebne su dve igle za pletenje, što deblje, to bolje.


    Odmah da priznam - kada sam u radnji gde se prodaje vunica videla šal kao uzorak, koji mi se jako dopao, na pitanje jel se od ove vunice isplete ovakav šal, dobila sam odgovor, da, samo se tako plete. Nije da se ne razumem u pletenje, ali, pošto nisam pitala za detalje, najpre sam  započela sam klasično pletivo


 i dobila ovo



      Ko ne pita, naravno, mora malo da proskita, pa sam u radnju u kojoj sam kupila materijal, otišla po savet i objašnjenje.



     Dakle,  materijal od kojeg se plete ovakav šal potrebno je malo razvući , budući da je malo skupljen prilikom namotavanja.



 Jednu iglu provucite kroz prvih pet ili sedam  petlji  - moj šal je pleten na sedam  ,


pa onda drugom iglom uhvatite prvu  petlju u prvom redu, zahvatite sledeću petlju na materijalu i provucite je kroz prvu petlju.
Zatim drugu iglu provucite kroz drugu petlju, zahvatite drugu petlju iz prvog reda i provucite i tako sve do poslednje petlje u prvom redu.


     Tako ste ispleli drugi red, pa okrenite iglu na kojoj su petlje i slobodnu iglu provucite kroz prvu petlju drugog reda, zahvatite prvo slobodnu petlju  sa materijala, provucite kroz petlju na igli...i tako redom.
   




Tako se dobija jedna spirala, čija je dužina odredjena brojem petlji za širinu i brojem kanjurica materijala. Ja sam isplela jedan šal, ovoliki ...






a u toku je pletenje još jednog tolikog , kako bi bili spojeni na sredini , čineći jedan veeeeeliki šal  koji može da se oko vrata obmota nekoliko puta ili da se pusti da pada čitavom dužinom.

Inače, cena materijala za jedan šal je 310 dinara, dakle, taj dugačak koštaće 620 dinara.

* * *       

Nije teško isplesti ni ovaj šal

Najpre se isplete sredina i  to na što deblje igle, klot sa svih strana, s tim što se posle svake petlje nametne još jedna petlja, koja se pusti u sledćem redu. Tako se dobijaju ovako dugaške petlje, kao na slici.


 Kada je sredina gotova, heklicom se kukuča okolo, s tim što se na užoj strani rade memice  - jedan red su lančići, a drugi mrtva metlja preko svakog lanca.
A na dužoj strani se hekla ovako  - jedna petlja bez navijutka, ali duga, pa se kroz nju uradi druga petlja, kao da nešto krpite, onda još jedna duga petlja bez navijutka, koja se mrtvim bodom prikači za sam šal. u drugom redu, uradi se to isto, ali se prilikom pričvršćivanja za osnovu urade sva mrtva boda u onu petlju na sredini svake kvačice.









14 коментара

  1. znate sta ja znam da pletem ali vas za ovaj prvi sal nista nisam razumela, a sal je inace prelep

    ОдговориИзбриши
  2. Da li neko može da mi kaže gde u Beogradu može da se kupi traka za ovakav šal? Unapred hvala!

    ОдговориИзбриши
  3. Dok se neko ne javi, da ti predložim - na Fejsbuku postoji stranica Gaga i sinovi, preko koje se može naručiti.

    ОдговориИзбриши
  4. je li nužno imati ovu traku ili se to može oheklati? Može li mi netko pomoći i oko broja žica za započeti?

    ОдговориИзбриши
  5. da bi šal bio baš ovakav, neophodna je pomenuta traka - moguće je da se neka varijanta može i isheklati, ali mislim da je to jako komplikovano i nepotrebno mučenje
    a za početak, od ovakve trake, uzme se sedam petlji za baš ovakav šal, mada može i pet, za malo uži

    ОдговориИзбриши
  6. Sal je prelep i ja sam sebi pocela i pri kraju sam ali me znaima kako se zavrsi nakraju? Pozzz

    ОдговориИзбриши
  7. Poslednji red se plete tako što se zajedno prepletu dve petlje, pa se onda uhvati ta preostala petlja i sledeća na drugoj igli, preplete u jednu, pa se ta preplete u jednu sa sledećom - dakle, isto kao i svako drugo pletenje. E sad, pošto ni ja nisam imala instrukcije za krajnju petlju, preplela sam je kao kada se hekla - a onaj kraj nekoliko puta uvezala u čvor - obična improvizacija, a korisno da ne bi došlo do rasplitanja.

    ОдговориИзбриши
  8. Nešto mi nije u redu s postavljanjem komentara, pa ću odgovoriti osobi koja je pitala gde može da se nabavi traka - preporučujem da se obratite osobi na Naky handmade, koja će Vas uputiti na radnju Gaga i sinovi u podzemnm prolazu u Nišu i objasniti kako da traku naručite.

    ОдговориИзбриши
  9. Odlican! Bas mi se svidja :) Hvala puno na ovom postu!

    ОдговориИзбриши
  10. Šal je fenomenalan, ali ništa te nisam razumela :) Verovatno zato što ne umem da štrikam :(

    ОдговориИзбриши
  11. Šal je predivan i hvala puno ba ovom postu!! 😊😊😊

    ОдговориИзбриши

Volela bih da razmenimo mišljenja na ovu temu. Hvala.